Saturday, November 28, 2009

Mimpi-mimpi Buaian Tidur Kamu

Kekadang tu aku tertanya-tanya, orang yang kononnya hilang pegangan agama kekadang tu cuba untuk berlagak menjadi tuhan, tuhan pada diri sendiri atau pada orang lain. Walhal kadang-kadang tu aku rasa dia sendiri gagal menghilangkan resah pada diri sendiri.

Lucu dan kelakar!

Paling tidak pun cukup untuk terikut-ikut dengan apa yang dilakukan orang lain. Tapi aku masih lagi mempercayai TUHAN. Masing-masing mempunyai kepercayaan sendiri. Yang tidak nampak bukanlah bermakna tiada tetapi jika diberikan peluang untuk melihat sekali pun, aku yakin, ramai yang tidak mampu melihat termasuklah aku yang naif ini.

Mungkin inilah unik akal manusia, tiada pada makhluk lain, mampu berfikir luar dari batasan tetapi tidak bermakna di tahap infiniti. Oh ya, kamu sosialis. Lupa!

4 comments:

  1. aku mimpi pais belikan aku lemang dan rendang.hahahahahahaha

    ReplyDelete
  2. eleh org yg x percayakan Tuhan pun bila susah "oh my God" jugak.. ironi.. hehe

    ReplyDelete
  3. yunie,
    arghh ko, makan pn nk dibawak dlm mimpi..hahaha

    rynn,
    tu yg jd kelakor n lucu..hahhaha

    ReplyDelete
  4. slot imam muda next season bukak bila?

    ReplyDelete